Novartis heeft in samenwerking met de stichting Axiale SpA én op verzoek van de stichting deze ‘monsterlijke’ campagne opgezet. Alweer meer dan een jaar geleden liet Novartis de originele Amerikaanse campagne zien. Het beeld van een monster met zijn bijzonder scherpe klauwen, hangend aan je rug ongeacht of je nu op de bank zit, aan het werk bent of in bed ligt, was herkenbaar. De stichting werkte mee aan het invoeren van deze campagne in Nederland. De bestuursleden zagen de pitches van communicatiebureaus en mochten de leuke en originele ideeën beoordelen. Uiteindelijk werd besloten de originele campagne toch zoveel mogelijk te behouden. De campagne is misschien wat grimmig maar dat is juist wat deze ziekte ook kan zijn. Vaak is het ook moeilijk aan je partner, kinderen, familie, vrienden of collega’s uit te leggen waarom je moe, chagrijnig, moedeloos of verdrietig bent. Dus hoe leg je dat uit aan je omgeving? Nou, misschien door ze te wijzen op deze campagne.
Kleine monster wordt groter
De campagne wil ‘beginnende’ axiale SpA-patiënten wijzen op de mogelijke gevolgen als je niet probeert te voorkomen dat het kleine monster steeds groter wordt. Gelukkig zijn er ook vele voorbeelden waarbij, door de juiste behandeling, dit grote monster een heel klein aaibaar monstertje is geworden! Dat biedt hoop op een goede toekomst.
Hoe ziet jouw monster eruit? Vul de korte enquête in en lees via deze meer informatie over dit onderwerp.