Via je mobiele telefoon of tablet kun je via het initiatief 'Thuis kan het ook' appen met je eigen arts of andere zorgverlener. Via een beveiligde app kun je een vraag stellen aan je zorgverlener, een berichtje sturen of een afbeelding delen. Je kunt met je zorgverlener afspreken hoe snel jullie op elkaar willen reageren. Vaak is het ook mogelijk om via deze app te beeldbellen als je een meer persoonlijk gesprek wilt voeren.

Voordelen van 'Thuis kan het ook'

Je hebt laagdrempelig contact met je arts of verpleegkundige via een veilige verbinding. Je kunt eenvoudig een vraag stellen vanuit je eigen huis of vanaf een andere plek op een zelfgekozen moment. Je hebt de antwoorden altijd bij de hand en je kunt het later nog eens rustig teruglezen. Hoe regel je appen met je zorgverlener? Wil je appen met je zorgverlener? Vraag het aan je arts of verpleegkundige. Samen beslis je of appen past bij de vragen die jij wilt stellen en de informatie die je uit wilt wisselen. Veel ziekenhuizen in Nederland bieden appen of het delen van berichten met je zorgverlener aan. Dat aantal neemt snel toe. Ziekenhuizen maken hierbij gebruik van een beveiligde verbinding. Op de website van Digitale Zorggids kun je veel aanvullende informatie vinden.

Samen beslissen

Praten over je gezondheid met een arts of verpleegkundige is soms spannend. En dan is de kans groot dat je iets vergeet te vragen. Deze vragen helpen je bij het gesprek om te beslissen of appen met je zorgverlener iets voor jou is: Bieden jullie appen via een beveiligde verbinding aan? Hoe en wanneer kan ik appen? Past appen met mijn arts of verpleegkundige bij mijn situatie? Biedt jouw ziekenhuis geen appen met je zorgverlener aan? Neem dan contact op met je arts of verpleegkundige om te kijken of jullie het samen kunnen oppakken.

Meer weten?

Wil je meer weten over appen met je zorgverlener? Je ziekenhuis in de buurt beschikt meestal over een informatiepunt waar je je vragen kunt stellen.

Wil je meer weten over reuma? Kijk dan in de rubriek Reuma van A tot Z.