Er is inmiddels een groot aantal ziekenhuizen dat de campagne Thuis kan het ook gaat delen via bijvoorbeeld narrowcasting, website en social media. Drie ziekenhuizen zijn inmiddels trotse ambassadeur van de campagne: Wilhelminaziekenhuis Assen, Ikazia Rotterdam en OLVG Amsterdam. Er volgen nog meer! 

Landelijke campagne Thuis kan het ook

Deze landelijke campagne van het Vliegwiel in samenwerking met NVZ is om de mogelijkheden te laten zien van slimme, effectieve vormen van digitale zorg. In 2021 ging #thuiskanhetook al kleinschalig van start. Vanaf vandaag (22 november) tot en met 4 december 2022 gaat een grootschalige social mediacampagne van start. Op 22 en 29 november verschijnen er advertenties in Max Magazine en Gezondheidsnet.nl.   

vliegwiel-voor-communicatie

Campagnetoolkit 

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen die beeldbellen, appen of telebegeleiding aanbieden, kunnen via thuiskanhetook.nl gebruikmaken van een toolkit met campagnematerialen waarmee zij digitale zorg onder de aandacht kunnen brengen. Dat kan via bijvoorbeeld social media, website, narrowcasting en wachtruimtes.   
Sinds 2017 wordt digitale zorg opgeschaald. Zodat steeds meer mensen op een zo kort mogelijke termijn gebruik kunnen maken van slimme, effectieve vormen van zorg. Opschalen betekent dat meer zorgaanbieders digitale zorg aanbieden en uiteindelijk meer mensen de voordelen van digitale zorg kunnen ervaren. Nieuwe manieren van werken als  telebegeleiding, digitale keuzehulpen, leefstijlmonitoring en medicijndispensers kunnen ondersteunen bij het leveren van goede, efficiënte zorg voor cliënten. Zodat zij zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen. En het werkplezier van zorgprofessionals toeneemt.